Jumaat, 21 Januari 2011

8 peringatan untuk manusia



Sekadar mentejemahkan bahasa jawi untuk peringatan bersama


1.Aku hairan sikap orang yang mengetahui adanya maut tapi masih ketawa

2.Aku hairan sikap orang yang tahu segala-galanya berlaku mengikut takdirnya tetapi masihmencintainya.

3.Aku hairan sikap orang yang tahu segala-galanya berlaku mengikut takdirnya tetapi masih berdukacita diatas kehilangan sesuatu.

4.Aku hairan sikap orang yang mengetahui adanya timbangan amal terhadap dirinya tapi masih menimbunkan harta kekayaan.

5.Aku hairan sikapa orang yang mengetahui adanya neraka jahanam tapi masih berani melakukan maksiat.

6.Aku hairan sikap orang yang mengenal zat Allah tetapi masih mengingati sesuatu melain diri-Nya.

7.Aku haran terhadap sikap orang yang
tahu adanya syurga tapi masih mencari kemewahan hidup didunia.

8.Aku hairan sikap orang yang menganggap syaitan musuh tetapi masih mentaatinya!!!!


SUMBER:mastika februari 2011(bertulisan jawi)
petikan daripada buku fadilatzikir karya maulana muhammad zakaria

Tiada ulasan:

Catat Ulasan